הפייסבוק הינו הרשת החברתית הגדולה והמשמעותית ביותר ברחבי העולם כולו ולא בכדי היא מהווה פלטפורמה ייצוגית ושימושית למגוון עצום של בתי עסק וחברות בתחומים מכל קצוות הקשת. הפייסבוק הינה למעשה הרשת הגדולה ביותר, זו המקשרת בין גולשים פרטיים וחברות, בין עוסקים מורשים ונותני שירותים ברחבי העולם כולו, בין ענפים שונים במהותם זה מזה ולמעשה בין כל גורם או ישות בעלת היבט כלכלי כלשהו. בעידן בו ישנה רשת חברתית לכל אוכלוסיה ולכל קהילה שהיא, הפייסבוק משרת היקף עצום של פלחי אוכלוסיה בכל רחבי העולם, שלמעשה "נפגשים" באמצעות הפלטפורמה של הפייסבוק.

רשת חברתית חובקת כל

רשתות חברתיות כיום הינן הכלי העיקרי המאפשר לגולשי האינטרנט ליצור קשר יומיומי, להחליף מידע ופרטים רלוונטיים אודות חייהם, העבודה שלהם והפן החברתי של חייהם, לצורך מידע ולהעביר אותו הלאה, לעבד את המידע ולמעשה מהווה הפייסבוק מעין נקודת מפגש בין אוכלוסיות העולם כולו, בנקודות חיכוך שונות כגון תחומי עניין זהים ומכנים משותפים נרחבים, קהילות משותפות ויחסים הדדיים אחרים. בדיוק מסיבה זו, הזהות המסחרית בפייסבוק הינה חלק מפרסום העסק כשלעצמו מאחר והיא מהווה נוכחות בשוק בלתי פוסק המתקיים סביב השעון ובכל רחבי העולם כולו.

בניית הזהות העסקית

הפרסום בפייסבוק הינו חלק אימננטי מחייו של כל עסק המעוניין לפרוח ולהצליח. בין אם בית העסק שלך מוכר שירותים לצעירים או לכלל האוכלוסייה, בין שהעסק שלך מעניק שירות או מוצר, בין אם קהל היעד שלך נמצא בארץ או בכל רחבי העולם הרי שבאמצעות הפרסום בפייסבוק נוצרת נוכחות עסקית בעלת תפוצה אינסופית. מגוון האפשרויות לפרסום העסק בפייסבוק מעניק לכל בעל עסק את ההזדמנות ליצור תשתית וירטואלית איתנה לפרסום איכותי ולהזמנת לקוחות לעסק לטווח הארוך. חלק מההצלחה של הפייסבוק כרשת חברתית מוכרת נגזרת מהיות הפרסום כמעט בעל חיים משל עצמו.

כוחו של שיווק ויראלי

השיווק הויראלי הינו למעשה התופעה המשמעותית ביותר ברשתות החברתיות השונות וכן בפרסום באינטרנט. פרסום ושיווק ויראלי באים לידי ביטוי בסרטונים ומוצרי פרסום שמקבלים באז ומשווקים את עצמם מעצם היותם הצלחה מסחררת. יש לכם סרטון יוטיוב מוצלח? פרסומות בפייסבוק יעורר הדים ויהפוך לפרסום ויראלי שלחברה עצמה לא יעלה כסף אלא את עלויות התפעול וייצור הסרט עצמו. אין ספק שלשיווק הויראלי ישנם כוחות פרסומיים ברמה גבוהה ובאפשרות לתפוצה מגוונת ברחבי העולם כולו.

ניהול קמפיינים ברשתות החברתיות

עד כדי כך מהווה הפייסבוק רשת חברתית מרכזית כי החברות הגדולות בתחומיהן השונים שוכרות אנשי מקצוע ובעלי ידע בקידום אתרים ובשיווק – לניהול הרשת החברתית של העסק, תוך פרסום פוסטים וסטטוסים מעניינים ושיווקיים, קמפיינים שיווקיים רלוונטיים לפייסבוק ולקהל הגולשים בו, ניהול הדף העסקי של החברה ויצירת קשר ישיר עם הגולשים, קידום מוצרים ומיצוב התדמית העסקית של החברה ברשתות השונות. כמו כן, האמון על ניהול הרשתות החברתיות אחראי לפרסום תגובות רלוונטיות לפוסטים מתחרים, מעקב אחר התגובות הנפוצות לפעילותה העסקית של החברה וניטור המידע המתגלגל ברשתות השונות.

מיתוג ברשת – המפתח להצלחה

גם ברגע זה, פעילים בפייסבוק גולשים מרחבי העולם כולו בסדר גודל של חצי מיליארד משתמשים כאשר נכון להיום, פייסבוק הינה בין האתרים בעלי מספר הכניסות הגדול ביותר. הפרסום בפייסבוק הינו כלי אימננטי המתבקש מכל עסק בהקמה או כל בית עסק בהרצה. ממשק הפייסבוק מאפשר פרסום המפולג לפי ארץ ושפת הכתיבה והקריאה, מין הגולש והעדפות אישיות שלו כגון פרסומים של חברים קרובים או פרסומים הנוגעים למילות החיפוש שהקליד בגוגל קודם לכן. בשל כך, הפרסום בפייסבוק הינו חלק ממיתוג העסק ומביסוס מעמדו בענף הרלוונטי ובעולם בכלל, להגדלת רווחי העסק בטווח הקצר והארוך וכן על מנת להגיע ליותר ויותר לקוחות.

r4a עורך ראשי

By r4a עורך ראשי

יוסף הוא העורך הראשי של אתר חדשות ומידע Virtual Net הוא כותב בשביל r4a.co.il מאז שנת 2018 והיכולת שלו לקחת רעיונות ולהביא אותם לידי מאמרים כתובים הוא לא פחות מאשר גאוני.

אין תגובות